Hverdagen på ASkov efterskole

Jeg tror, det er sammensmeltningen af forskellige mennesker og kulturer, der har lært mig noget om mig selv.

Mødet med andre unge på efterskole giver det bedste udgangspunkt for faglig og personlig udvikling og i mødet mellem lærere og elever opstår det særlige efterskolemiljø. Det vil du opleve i hverdagen, i samværet, i undervisningen i fællesskabet og i fritiden. På Askov Efterskole er vi sammen om at skabe et godt efterskoleår.

Som elev på Askov Efterskole skal du vælge et af vores 7 linjefag. Du har linjefagsundervisning flere gange om ugen kombineret med linjefagsuger, hvor du kun arbejder med dit linjefag. Derudover har du mulighed for at vælge linjefagsrelaterede valgfag, og dermed fordybe dig yderligere.

I foråret opsætter vi en stor fælles forestilling på tværs af linjefagene. Vi laver 5 forestillinger og der er ca. 1200 publikummer, der kommer ser forestillingen. Se billeder  fra sidste års musical her

Mød eleverne

Hvordan er livet på skolen?

Mød nogle af vores elever på skolen. Her fortæller de om, hvordan det er at gå på Askov Efterskole.