linjefagene hos Askov Efterskole

Linjefag

På Askov Efterskole oplever du et miljø, hvor du har mulighed for at bringe dine kreative evner og interesser i spil på tværs af de kreative linjer – både i den daglige linjefagsundervisning og i intensive forløb.

Vi vægter de kreative linjefag højt og har høje ambitioner på dine vegne. Derfor forventer vi også, at du kommer med engagement, initiativ og lyst til at flytte dig. Det handler ikke om, hvor du står her og nu, eller hvad du har lavet før – men mere om, hvor du er parat til at blive flyttet hen.

I linjefagene skal du selvfølgelig styrke dine evner og tilegne dig konkrete færdigheder, men det handler i endnu højere grad om at indgå i et kreativt miljø og at kunne bruge disse evner og færdigheder i et kreativt samarbejde med andre.

Udover muligheden for gennem et år at fordybe dig i en kreativ interesse, skal linjefagene give dig og dine efterskolekammerater en række fælles oplevelser for livet. Oplevelser som I vil huske tilbage på mange år fremover, og som er med til at styrke og berige vores store fællesskab på skolen. Og oplevelser der styrker den personlige udvikling, som du gennemgår i løbet af efterskoleåret.

Linjefagene på Askov Efterskole tilbydes til både 9. klasse og 10. klasse.

“Jeg tror slet ikke jeg er klar over, hvor meget jeg har udviklet mig. Før havde jeg bare en tendens til at sidde alene og fordybe mig i min tegning. At komme ud på et sted, hvor andre går op i de samme ting og har samme værdier, har bare været fedt.”
(Elevcitat)