Fransk på Askov efterskole

Avez-vous eu le français au lieu de l’allemand?

Har du haft fransk som sprogfag i folkeskolen, er der rig mulighed for at holde det smukke sprog ved lige på Askov Efterskole. Her på skolen tilbyder vi varieret og udfordrende franskundervisning for dig som allerede har haft fransk og ønsker at blive endnu bedre til sproget. Det er desværre ikke muligt at vælge fransk på Askov Efterskole, hvis du ikke tidligere har haft fransk i folkeskolen, da det er et prøvefag på lige fod med tysk.

Fransk på efterskole – lær både sproget og kulturen at kende

På Askov Efterskole er vores fransklærere passionerede omkring det franske sprog såvel som den traditionsrige franske kultur. Vælger du at have fransk hos os, skal du derfor ikke være bange for, at du kun vil blive trænet i grammatik og udtale. I løbet af året sørger vi for at tilrettelægge undervisningen, så der bliver plads til lidt af det hele.

Udover det grammatiske vil du dermed for eksempel kunne se frem til at se franske film, at blive undervist i de franske juletraditioner eller måske i Frankrigs historie. Hos Askov Efterskole lærer du ikke kun at sige ”je m’appelle” – du lærer også noget om det land, som det franske sprog stammer fra.

Lær at tale med hele verden

Når vi har valgt at være en efterskole med fransk, så er det fordi, vi ønsker at imødekomme de af vores elever, som ønsker at blive endnu bedre til at begå sig på fransk og aflægge prøve i faget.  Noget vi ofte hører fra vores franskelever er, at de synes, at fransk er et smukt sprog – den opfattelse vil vi gerne holde ved lige på Askov Efterskole.

Udover at være et flot sprog er fransk desuden et meget brugbart sprog. Fransk tales nemlig ikke bare i Frankrig men også i stor stil i lande som Canada, Belgien og Congo. Lærer du at mestre det franske sprog, får du dermed enestående forudsætninger for at kunne tale med verdensborgere over hele kloden.

Hør mere om fransk på Askov Efterskole

Ønsker du at høre om mere om at have fransk på Askov Efterskole, så er du mere end velkommen til at kontakte skolen allerede i dag. Vores fransklærere vil med glæde svare på alle dine spørgsmål. Vi glæder os til at høre fra dig.

Vær opmærksom på:

For at vælge fransk på Askov Efterskole, skal du have haft fransk fra mindst 8. klasse – eller have tilsvarende forkundskaber. Vælger du fransk, fravælger du samtidig tysk.