Rejse & Turné

Et år på efterskole er et år fyldt med oplevelser med dine nye venner. På Askov efterskole vil flere af de oplevelser, du vil få, være i udlandet. Vi er nemlig en efterskole med rejser. Noget af det fedeste, man kan lave sammen, er at se verden. Når man rejser, oplever man nye rammer for det fællesskab, vi er en del af. Askov efterskole er en efterskole med rejser. Så når du begynder her, kan du allerede glæde dig til at skulle ud i verden med de mennesker, der kommer til at blive dine venner. Du får altså virkelig oplevelser med hjem, når du vælger Askov efterskole med rejser, der giver minder til resten af livet.

Alle de rejser du skal på, mens du går på Askov, er allerede inkluderet i prisen.

Efterskolerejser

Uanset hvor meget du har rejst før, er det at tage på efterskolerejser ikke det samme. At være afsted med alle de andre elever giver noget helt særligt. Derfor skal hele efterskolen i januar på fællestur til Østrig og Italien. Her skal vi stå på ski i bjergene, bo på hyggelige værelser, nyde al den fede natur og så venter der tre retter mad hver dag, når vi er færdige på pisterne. Når man er afsted så mange, behøver man ikke være nervøs for, om man kan følge med de andre. Der vil altid være nogen på ens eget niveau, og det gør efterskolerejser på ski helt unikke. Der er nemlig plads til alle på en helt særlig måde. Uanset om du aldrig har være på ski, eller om du tager liften direkte til den sorte pist, bliver det en af de efterskolerejser man husker.

Turné

Udover skituren tager de enkelte linjefag også på forskellige ture og turné. Når man vælger linjefag, kommer man til at bruge en masse tid på at blive dygtig lige indenfor det område. For at få lov til at fordybe sig og blive inspireret skal vi i nogle af linjefagsugerne på inspirationstur. Her tager vi ud og besøger forskellige teatre, designskoler, lydstudier og meget mere, som passer lige til dit linjefag. Noget af den inspiration skal vi bruge, når vi selv skal på turné. Her skal vi rundt i landet og lave vores egne forestillinger, udstillinger, koncerter og alt det, vi ellers får lavet i løbet af året. Turné er en spændende og udfordrende måde at vise alt det, man har lært. Der er masser af oplevelser og erfaring gemt i at fremføre og viser det man har brugt tid på og kan være stolt af.

Skituren

I januar rejser hele skolen på skitur. Vi skal bo i byen Pfundz tæt ved den italienske og schweiziske grænse og stå på ski i både Nauders (Østrig) og Schöneben (Italien).

I Pfunds bor vi på Hotel Schöne Aussicht, hvor der bliver sørget godt for os med hyggelige værelser og tre retter mad når vi kommer trætte hjem fra pisterne:)

Fortvivl ikke hvis du aldrig har stået på ski før! Det har de færreste…

Turné

Når man har arbejdet koncentreret med sit linjefag igennem længere tid er det sjovt at komme ud og få inspiration og vise hvad men kan. Derfor er der både linjefagsuger og linjefagsturné flere gange i løbet af skoleåret.

Gennem forestillinger, koncerter, udstillinger, shows og meget andet får eleverne mulighed for at vise, hvad de har arbejder med i løbet af året.

Derudover byder turnéen også på inspiration til fremtiden gennem besøg på f.eks.:

Målet er at eleverne på Askov Efterskole tilegner sig erfaring i at optræde, fremvise og performe, samtidig med at de får en masse fantastiske oplevelser og brugbar inspiration med sig.