Vores forventninger til dig

Der er forskellige regler, som vi har fundet nødvendige for at kunne få hverdagen til at fungere optimalt for alle.

Vi forventer at du:

• Arbejder positivt på at få og give andre et godt efterskoleophold.
  • Respekterer dine medelever.
  • Respekterer og overholder henstillinger fra lærerne.
  • Respekterer og overholder skolens regler.

Grundregler:

• Mobning og/eller grov uansvarlig opførsel overfor andre elever eller ansatte er ikke tilladt.
  • Besiddelse eller indtagelse af narkotiske eller euforiserende stoffer og/eller alkohol på skolen er ikke tilladt. Indtagelse af narkotiske eller euforiserende stoffer og/eller alkohol på vej til og fra skole eller i weekender og ferier er heller ikke tilladt.
  • Seksuelt samkvem på skolen er ikke tilladt.

Vi forbeholder os ret til at bortvise elever, der bryder disse regler.

Derudover har vi andre regler bl.a.:

• Du skal møde til undervisningen, og du skal aflevere dine opgaver.
  • Du skal deltage i måltider og obligatoriske arrangementer.
  • Du må kun opholde dig i din egen seng – eller gå på toilettet imellem kl. 22.30 og 06.00.
  • Skolen er røgfri og det er ikke tilladt at ryge mens man går på skolen, hverken på eller udenfor skolens område.

Overtrædelse af skolens regler eller generelt manglende engagement/motivation for at deltage i eller bidrage til fællesskabet på skolen kan medføre hjemsendelse.