Undervisning på Askov Efterskole

På Askov Efterskole sætter vi den enkelte elevs udvikling i centrum – både fagligt, personligt og socialt. Vi vægter den boglige undervisning, og det er en forudsætning, at du vil arbejde med det boglige og udvikle dig, mens du er elev på efterskolen. Vi forsøger at tilpasse undervisningen til den enkeltes behov og niveaudeler blandt andet undervisningen. Det betyder, at alle kan blive mødt på netop deres niveau, og få de bedste forudsætninger for at udvikle sig fagligt. Vi tilbyder også undervisning i Cambridge Engelsk for dem, der ønsker et internationalt højt niveau på deres engelsk.

Undervisningen på Askov Efterskole er studieforberedende og sikrer vores elever det bedste grundlag for videre uddannelse.

Et kreativt fællesskab

Vi tilbyder både ambitiøs boglig undervisning samt kreativ undervisning i vores 7 linjefag. Her får vores elever mulighed for at møde andre med samme interesse som dem og indgå i et kreativt fællesskab, hvor det vrimler med gode idéer og nye vinkler på hinandens projekter.

Læs mere om vores 7 linjefag og se vores udvalg af valgfag.