Cambridge Engelsk

Har du et godt sprogøre? Og vil du gerne have internationalt højt niveau på dit engelsk? Så er Cambridge Engelsk noget for dig!

Askov Efterskole er, som én blandt få skoler, registreret Cambridge Preparation Centre. Det betyder, at vi kan tilbyde engelskundervisning, der ikke blot fører dig sikkert frem til folkeskolens afgangsprøve FP9 eller FP10, men også giver dig mulighed for at gå til prøve i First Certificate in English (FCE).

For elever i 10. klasse på Bri10sh er det desuden muligt at aflægge prøven Cambridge English: Advanced (CAE), som er engelsk på højeste niveau.

UDVID DINE SPROGLIGE KOMPETENCER I ENGELSK

Cambridge engelsk vil højne dit faglige niveau og udvikle dine engelske sprogkompetencer. Om du vil fortsætte på gymnasiet eller tage en international uddannelse på eksempelvis IB eller i udlandet, vil Cambridge engelsk forberede og gøre dig klar hertil. Vi er en efterskole med engelsk på højt niveau, og vælger du Cambridge engelsk, er det tilmed en perfekt mulighed til dig, der ønsker en international fremtid. Engelsk er et nødvendigt sprog at kunne mestre i vores globaliserede verden. Flere og flere unge vælger at gå en international vej, hvad enten det er studie og arbejde i udlandet eller internationale studier og arbejdspladser i Danmark. Med et bevis på Cambridge engelsk på efterskolen fremmer du adgangen til internationale linjer på videre uddannelser, og du får et bevis, der er accepteret og anerkendt i udlandet. Denne form for engelsk åbner nye døre til fremtiden, og du vil uden tvivl blive godt rustet indenfor det engelske fag.

UNDERVISNINGEN I CAMBRIDGE ENGELSK

Derfor skal du vælge Cambridge engelsk på efterskolen

• Du vil gerne blive endnu bedre indenfor det engelske fag
  • Du ønsker måske at studere eller arbejde internationalt i fremtiden
  • Du udvikler dit engelske ordforråd markant
  • Du træner din engelske forståelse
  • Du får et godkendt internationalt bevis
  • Du bliver klogere på den engelske kultur
  • Du lærer om korrekt informationssøgning
  • Du lærer at skrive korrekt på engelsk i forskellige genrer
Undervisningen i FCE

Formålet med undervisningen i FCE er, at du:

bliver bedre til at tale, læse, forstå og skrive engelsk.
udvider dit ordforråd væsentligt.
træner din forståelse af talt og skrevet engelsk.
lærer, hvordan du finder informationer i aviser, køreplaner, brugsanvisninger og lignende.
lærer at overskue en avisartikel og lignende teksttyper.
lærer at skrive forskelligt afhængigt af modtageren, f.eks. formelle og uformelle breve.

Internationalt anerkendt eksamen

Når du har gennemført undervisningsforløbet i Cambridge Engelsk, får du i maj måned mulighed for at gå til prøve i den internationalt anerkendte eksamen ’First Certificate in English’ fra University of Cambridge. Det er den mest brugte af alle Cambridge English-prøver og gennemføres af over 300.000 mennesker hvert år.

Prøven koster cirka 2.275 kr. og fungerer som egenbetaling. Det er dog ikke et krav, at du går til FCE-prøven. Tilmelding til prøven er fuldstændig frivillig og skal ske inden 1. marts.

En verden af muligheder

Hvis du består FCE-eksamen, får du udleveret et FCE-certifikat. Certifikatet er anerkendt over hele verden og er dit bevis på, at du er i stand til at beherske sproget i et engelsktalende arbejdsmiljø samt at følge undervisning på engelsk.

FCE-certifikatet er også anerkendt af mange universitetsfakulteter, læreanstalter og andre institutioner som en eksamen, der opfylder deres sprogkrav. FCE-certifikater åbner derfor op for en verden af muligheder og kan hjælpe dine drømme om et internationalt job eller studieophold på vej.

Er du interesseret? Læs mere om prøven og test dit engelsk